مشاوره و برنامه ریزی کنکور

هدف داشته باش

پنجشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۱۵ ب.ظ

حرفم باهات اینه که الان که اول سال هست این نصیحت رو آویزه گوش مبارک کن که باید امسال فوق العاده باشی و بترکونی ، باید کنکور مچاله کنی تا حتی ده ها سال دیگه هم این سابقه عالی و تجربه نابی که بدستش آوردی در 95 به یادت بیاد و در هزار و یک چم و خم دیگه زندگی بتونی گلیم خودت از آب بکشی بیرون ؛ دغدغه هام انقدر زیاد هست که اگر روزها هم حرف بزنم بازهم خودش میاد و سرازیر میشه ؛خوشبختی ی اتفاق ساده ست ، باورش آسونه مثل رفتن بدون چتر، زیر بارونه !!!!1 ( به به )

پس لطفا:


هدفت را بشناس ) لطفا از نوع متعالی و معنوی (تو همایش هامون در موردش حرف زدیم)

سازمان دهی مطالعاتی داشته باش ) اهمیت هر درس و مبحث بدون و میزان ساعت مطالعه ات خودت در روز و هفته هماهنگ ارزش مطلب کن ؛ پرهیز از اجرای برنامه های ساده حفظی صرف در عمومی ها

تعیین ضرب العجل ) این نکته خیلی مهم هست ، بالای 90 درصد بچه ها از تابستون خودشون بعدها احساس رضایت نمی کنن و میگن کاش از تابستان بهتر می خوندیم ؛ حرفی که میگی و برنامه ای که میریزی به هر نحوی باید انجام بشه و فس فس کردن و کندخوانی ، وسواس دوباره خوانی و البته نت برداری از همون اول کار ممنوع

برنامه ریزی ) هیچ مشاور رایگانی در کنکور بی قصد و غرض و جهت دهی بهت مشاوره نمیده و حتما برات برنامه هایی داره ؛ از مشاورنماهای دوران جذب آموزشگاه ها گرفته تا افرادی که دنبال فروش بیشتر محصولات خودشون هستن .هیچ وقت هم زیر بار برنامه های کلی و همگانی قالبی نرو (قابل توجه دانش آموزای علاقه مند به آزمون های تابستانه و برنامه ریزی رایگان برخی سایت ها ) خودت و فقط خودت با کمک مشاور یا اصول برنامه سازی باید از همین الان برنامه هایی بچینی و کامل گرایی اینکه نمیخوام   مو لای درزش بره بذاری کنار ، چون باید قلق اش دست خودت بیاد و حتی اگرهم اشتباه کنی اوایل عیب نداره ه ه ه . اصلا بذار اینو بگم که 100 درصد اولین برنامه بدترین برنامه هست و در مجموع برنامه ریزی شخصی بدون مشاور پروسه ای زمان بر هست و خودت رفته به رفته باید بیای جلو و نه اینکه بگی چون برنامه عالی نیست ،، پس منم نیستم .

زمان استراحت ) این ی قلم رو همگی دوست داریم ولی سعی کن که زمان ای استراحت و بهتر بگم فاصله از درس ات همه رو در کنار هم نذاری و بهم نچسبونی با یکباره 4 ساعت از درس بخاطر ناهار نماز و حمام و خواب و تی وی و پی سی و تی بی (تبلت) و . چون فاصله از درس اگر زیاد بشه ، انگیزه برای برگشت دوباره روی درس ها کمتر میکنه .

زیاد بخون، خر بزن !!!! ) معذرت ولی به هر چیزی خفنی میگیم خر ، یک کلام ، زیاد بخون ، همین . به حرف بعضی همکاران بنده هم  که اکثرا مثل هم حرف میزند و میگن تابستان خودت نکش گوش نده ، بریدن بخاطر جا موندن از برنامه ها و عقب افتادگی و کم شدن تراز و میشه ولی از پر کاری جز اعتماد به نفس و صد البته نتیجه گرفتن ، چیز بدی عایدت نمیشه . این جمله هم یادت باشه که کنکور دو ماراتون نیست دو 100 متر هست ؛

انعطاف و اصلاح پذیر باش) اگر دیدی واقعا نمیدونی و نمی تونی و گیری داری برو پیش متخصص اش ، خود درمانی ها بذار کنار تا از همین اول راه در خط و جهت درستش بیفتی و کارت به نوش دارو پس از . نکشه . مثلا کم نیستن بچه هایی که با همین ندونم ها پشت کنکور می مونم و یک سال که سهله 10 سال بعد هم دست بکار نمیش و با بعضی از بچه های تازه نفس پیش دانشگاهی که میخوان یکباره چهار نعل بتازن و چون نمی تونن و نمیشه کلا بی خیال اون روز میشن و میگن شروع از فردااااا

دست ها بذار رو زانوهات ، یا علی بگو و رو جفت پاهای خودت واستا

گام هایت استوار ، فرداهایت خوش

مطالعه در ماه مبارک رمضان ( ویژه کنکور ۹۵)

پیشنهادات زیر می‌تواند به درس خواندن شما در ماه مبارک رمضان کمک کند:

۱) درس خواندن را به ساعات اولیه‌ی صبح موکول کنید؛ زیرا در ابتدای روز هنوز گرسنگی به شما غلبه نکرده است. مثلاً پس از سحر بیدار بمانید و درس بخوانید.

۲) هنگامی که گرسنه هستید و حوصله‌ی مطالعه ندارید مقداری استراحت کنید و سپس به سراغ فلش‌کارت‌ها یا خلاصه‌های‌تان بروید و نگاهی اجمالی به آن‌ها بیندازید.

۳) برنامه‌ریزی را فراموش نکنید. قبل از شروع مطالعه برای خودتان مشخص کنید که قرار است در روزی که پیش رو دارید کدام مباحث را مطالعه کنید. اگر هنگام صبح موفق به اتمام آن‌ها نشدید خود را ملزم کنید که پس از افطار از دیدن برخی سریال‌های تلویزیونی خودداری کرده و به جایش برنامه‌ی خود را تمام کنید.

۴) تست زدن، انرژی زیادی از شما نمی‌گیرد. می‌توانید با مطالعه‌ی درسنامه‌ی کوتاه که در ابتدای هر درس در کتابها  درج شده است مطالعه‌ی تستی خوبی داشته باشید.

۵) آیات قرآن کریم حافظه‌ی شما را تقویت می‌کند؛ بنابراین بهتر است در روز چند آیه از قرآن بخوانید و به خداوند توکل کنید.

۶) در طول روز سعی کنید خیلی از منزل خارج نشوید؛ زیرا گرمای هوا انرژی شما را می‌کاهد.

۷) به فکر رقابت باشید و تصور کنید در لحظه‌ای که شما به دلایل مختلف از مطالعه دست کشیدید دانش‌آموزان بسیاری هستند که با وجود شرایط مشابه با شما سختی‌ها را تحمل کرده و با جدیت مطالعه می‌کنند. روحیه‌ی رقابت سطح انرژی را در شما بالا می‌برد.

در آخر به شما یادآوری می‌کنم که ایام تابستان به خصوص تابستان امسال که با ماه رمضان مصادف است فرصتی بسیار عالی برای سبقت گرفتن از سایرین است. برای گرفتن نتیجه‌ای خوب باید در زمان‌هایی که سایرین درس خواندن را رها می‌کنند با دقت بیشتری به سمت آن بروید؛ بنابراین به خود افتخار کنید و این فرصت طلایی را از دست ندهید.

  • احمد کاوند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی