مشاوره و برنامه ریزی کنکور

روش مطالعه‌ی درس زیست‌شناسی

شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۳۷ ب.ظ

علیرضا رضایی، رتبه‌ی 9 تجربی منطقه‌ی 2

در درس زیست‌شناسی تأکید من روی کتاب درسی بود؛ یعنی اولویت کاری‌ام را کتاب درسی قرار داده بودم و نکاتی را که در تست‌ها پیدا می‌کردم در حاشیه‌ی کتاب درسی یادداشت می‌کردم تا نیازی به رجوع مکرر به کتاب‌های دیگر نداشته باشم و یک منبع کامل برای خود تهیه کرده بودم؛ البته در اولین آزمون‌های تابستانی خود در زیست‌شناسی مشکل داشتم و حدود 56 درصد پاسخ می‌دادم ولی به‌مرور این درصد را به 90 افزایش دادم و حتی در یکی از آزمون‌های دی‌ماه خود توانستم آن را 100 درصد بزنم. عملکرد من در این 6 ماه بسیار تعیین‌کننده بود. اشتباه من در تابستان این بود که منابع متعددی داشتم و از همه‌ی آن‌ها استفاده می‌کردم. کتاب‌هایی که تست‌های استانداردی نداشتند و تالیفی بودند ولی با تأکید بر کتاب‌های  تست مرجع و تست‌های کنکور توانستم به دید متفاوتی از کتاب درسی برسم و کتاب درسی را کاملاً موشکافانه، مفهومی و عمیق مطالعه کنم. همین مسئله باعث شد همیشه تصویری از کتاب درسی و واژه‌ها و اصطلاحات و قیدهای آن در ذهن داشته باشم. از طرفی در درس زیست‌شناسی نکته‌نویسی، حاشیه‌نویسی و یادداشت‌برداری داشتم و وقتی دفترچه‌ی آزمون‌هایم را بررسی می‌کردم سعی می‌کردم حتی گزینه‌هایی را که درست جواب داده بودم بررسی کنم و از لابه‌لای آن نکاتی را استخراج کنم و در حاشیه‌ی کتاب بنویسم و حتی اشتباهاتی که ناشی از بی‌دقتی بودند در دفترچه ای شخصی می‌نوشتم تا آن‌ها را فراموش نکنم.

  • احمد کاوند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی