مشاوره و برنامه ریزی کنکور

مطالعه‌ی درس‌های عمومی (زبان)

شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۱ ب.ظ

با کسب درصدی مطلوب در درس‌های عمومی، کمک قابل توجهی به کسب رتبه‌ی مطلوبتان خواهد شد. هر دانش‌آموز روش مطالعه‌ی خاص خود را دارد. هدف از این نوشته ایجاد یک چارچوب کلی در ذهن برای کشف روش مناسب برای مطالعه است:

این درس حجم کمی برای مطالعه دارد؛ به گونه‌ای که با توجه به برنامه‌ی راهبردی چندین بار مرور خواهد شد.

1. قواعد: طبق برنامه‌ی راهبردی قواعد را درس به درس پیش ببرید. بعد از مطالعه‌ی تمام قواعد یک درس، تعدادی تست را تمرین کنید تا مطالب در ذهنتان تثبیت شود.

2. لغات: واژه‌های موجود در کتاب درسی را به صورت سطر به سطر مطالعه کنید. می‌توانید این واژه‌ها را در برگه‌ای جدا یادداشت کرده و هر شب به مدت 10 تا 15 دقیقه این واژه‌ها را مرور کنید.

3. کلوزتست و ریدینگ: از چالش‌انگیزترین قسمت‌های زبان است. برای کسب مهارت در این قسمت، مهم‌ترین کار، تمرین مستمر است.  هر شب 1 ریدینگ و 1 کلوزتست را با اعمال زمان کار کنید. بعد از یک ماه عادت به این روند می‌توانید با 2 ریدینگ و 1 کلوزتست کار را پیش ببرید. روال طرح این قسمت در کنکور، بر همین مبنا خواهد بود. هنگام مطالعه‌ی متن‌ها، برای افزایش سرعت، کلمات را فقط با چشم بخوانید. سعی کنید کلمات را به زبان نیاورید. برای کاهش زمان مورد نیاز برای پاسخ‌گویی می‌توانید سؤالات را با نگاهی اجمالی مرور کرده و سپس به سراغ متن بروید. به خاطر داشته باشید اگر در متن مورد نظر، یک یا چند کلمه برای شما مبهم بود، نباید ذهن خود را درگیر این موضوع کنید. دریافت مفهوم کلی متن برای پاسخ‌گویی به بسیاری از سؤالات این قسمت کافی است.

  • احمد کاوند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی